Firma » Biznes
4 filary sukcesu małej firmy w internecie
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Raport Firmy.net zawiera wyniki drugiej  edycji badań na temat nastrojów gospodarczych i obaw małych firm, a także  ich planów dotyczących pozyskiwania funduszy unijnych w 2014 roku. Badanie to  zostało przeprowadzone wspólnie przez Firmy.net oraz Instytut Badań i Analiz  OSB. W raporcie przedstawiającym wyniki tych badań znalazły się także praktyczne  porady dla małych firm, jak wykorzystać internetowe narzędzia marketingowe, aby  wyjść z kryzysu silniejszym od konkurencji.
 Zdywersyfikuj źródła pozyskiwania klientów  w internecie
 Zdaniem Firmy.net, jednym z najważniejszych  działań, jakie małe firmy powinny uwzględnić w swojej strategii, jest  dywersyfikacja źródeł pozyskiwania klientów w internecie. Podstawowym narzędziem  w tym obszarze jest własna strona www. Jednak jej stworzenie i utrzymanie to  często wydatek, na który firmy w czasie recesji nie mogą sobie pozwolić. Warto  wówczas skorzystać z tańszej lub wręcz darmowej alternatywy dla własnej strony  www, jaką jest obecność w internetowych katalogach firm. Jest to bardzo  efektywne źródło pozyskiwania klientów z internetu, bo na prezentację firmy w  katalogach trafiają z reguły klienci już zainteresowani konkretną usługą czy  produktem. Katalogi są także dobrze pozycjonowane, więc dodając do nich swoją  ofertę, zwiększamy szanse na zaistnienie naszej firmy wysoko w wynikach  wyszukiwania Google.
 Nieodzowna jest również obecność małych firm na  portalach ogłoszeniowych czy aukcyjnych, gdzie dochodzi do sprzedaży  bezpośredniej. Ważne jest też umiejętne stosowanie innych, nowoczesnych  narzędzi, które mogą ułatwić prowadzenie i reklamę własnego biznesu. Należą do  nich: SEO, czyli optymalizacja własnej strony internetowej w wynikach  wyszukiwania popularnych wyszukiwarek, reklama na portalach społecznościowych,  zbieranie bazy klientów do kampanii e-mailingowych, czy analizowanie wyników  oglądalności własnej strony www oraz prezentacji w katalogu i na tej podstawie  modyfikowanie treści.
 Postaw na social media  i content  marketing
 Kolejne dwa istotne elementy strategii małych firm,  to obecność w mediach społecznościowych oraz tworzenie wartościowych treści dla  klientów (tzw. content marketing). Jeśli idzie o social media, to są one  idealnym miejscem do budowania długofalowych relacji z klientem. A jak wiadomo,  stali klienci, którzy ufają marce, w dobie kryzysu są na wagę złota. Idealnie do  tego celu nadaje się zwłaszcza Facebook, który jest najpopularniejszym medium  społecznościowym w Polsce. Małe przedsiębiorstwa powinny także rozważyć obecność  w Google+ Lokalnie. Jest to znakomite rozwiązanie dla firm oferujących lokalne  produkty i usługi. Powstałe dzięki połączeniu profilu Google+ i Miejsc Google,  Google+ Lokalnie daje nie tylko możliwość komunikowania się z fanami. Dzięki  obecności na tej platformie, firma ma szansę zaistnieć też w wyszukiwarce i  mapach Google.
 Szalenie użytecznym elementem strategii jest  także content marketing. Jego główną ideą jest docieranie do potencjalnych  klientów za pomocą wartościowej treści, która jest odpowiedzią na ich problemy  czy wątpliwości. Posłużmy się konkretnym przykładem. Ktoś, kto zastanawia się  nad zakupieniem filtra do wody, będzie chciał najpierw poznać korzyści z  posiadania takiego urządzenia. Firma zajmująca się dystrybucją tych produktów,  jako ekspert z danej dziedziny, tworzy odpowiedni artykuł na swojej stronie, na  którą trafia zainteresowany jej treścią klient. I tak, po nitce do kłębka, w  końcu dociera na podstronę z ofertą. Dodatkowo, content marketing jest bardzo  lubiany przez Pandę – algorytm Google, który decyduje o tym, jakie treści będą  wyświetlać się w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania. Dzięki takim  działaniom strona jest wysoko pozycjonowana i łatwiej zostanie odnaleziona przez  klientów – pisze w raporcie Michał Kurczycki,  przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG, właściciela portalu Firmy.net.  
 Dotrzyj do użytkowników  mobilnych
 Małe firmy nie powinny także zapomnieć, że coraz  częściej klienci szukają produktów i usług nie w zaciszu własnego domu, przed  laptopem czy komputerem stacjonarnym, ale w biegu, w drodze do pracy czy podczas  jazdy komunikacją miejską. Obecnie 95 procent telefonów w ofercie głównych  operatorów to smartfony. 1/3 Polaków ma już swój smartfon, a liczba ta rośnie w  szybkim tempie. Warto więc zastanowić się nad tym, jak ułatwić mobilnym klientom  korzystanie z naszych usług.
 Jednym z rozwiązań jest mobilna wersja strony www,  która bardzo ułatwia użytkownikom nawigację na stronie z poziomu telefonu.  Kolejnym sposobem jest zadbanie o to, aby firma została zarejestrowana w  aplikacjach na smartfony i tablety z bazami firm, np. w aplikacji mobilnej  Firmy.net. Dzięki temu użytkownicy urządzeń mobilnych mogą w prosty i szybki  sposób znaleźć potrzebną im firmę, produkt czy usługę. 
 Warto zwrócić uwagę na fakt, że 70 procent  wyszukiwań mobilnych prowadzi do podjęcia konkretnej akcji w ciągu godziny.  Często bowiem, jeśli szukamy czegoś w telefonie, to  potrzebujemy tego właśnie w  tym momencie. Jest to ogromna szansa dla każdej małej, lokalnej firmy, gdyż  wystarczy, by uzupełniła ona najważniejsze dane, takie jak godziny otwarcia, aby  po branży i lokalizacji została łatwo odnaleziona przez mobilnego  użytkownika - tłumaczy w raporcie Michał Kurczycki.
 ***
 Firmy.net to portal, który umożliwia kompleksową  promocję firm w internecie. Jest wydawcą e-magazynu FIRMER dla sektora MŚP,  twórcą programu Firma Przyjazna Internautom oraz serwisu zakupów grupowych dla  małych firm – Okazje.Firmy.net. Właścicielem Firmy.net jest spółka NNV AG.  
 
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
	| Nadesłał:
            PRS | 
 Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?
						Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?			 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			
Komentarze (3)
Ja dodałbym jeszcze 5 filar - system transakcyjny i lojalnościowy do budowania lojalności dedykowany dla branży e-commerce, taki jak, np. YOUP http://youp.pl/biznes/. Program resellerski to dobry sposób na poniesienie sprzedaży i zwiększenie grupy wiernych nabywców.
Już prawie połowa Polaków posiada smartfony i procent ten cały czas rośnie! Każdy przedsiębiorca, który chce przetrwać w morzu konkurencji powinien pomyśleć o mobilnej aplikacji lojalnościowej, dzięki której pozyskają i utrzymają klientów. Nie trzeba inwestować dużych pieniędzy w stworzenie własnej aplikacji, można skorzystać z juz istniejących platform B2B, jak np. http://youp.pl/biznes/
Ciekawy i słuszny artykuł. Przy okazji, skąd są te dane o konwersji mobilnej ? Chciałbym więcej dowiedzieć się na ten temat.